Ανάφη Μονοπάτια Διαδρομές

(0 ψήφοι)

α. Χώρα – Ρούκουνας – Μέγας Ποταμός - Μονή Ζωοδόχου Πηγής (Καλαμιώτισσας).
Η πορεία έχει την αφετηρία της έξω από τη Χώρα, στο σημείο διασταύρωσης του επαρχιακού δρόμου προς το Μοναστήρι με το δρόμο που οδηγεί στο λιμάνι. Εκεί υπάρχει και σήμανση που οδηγεί στο μονοπάτι. Η διαδρομή, κατά το μεγαλύτερο μέρος της παράκτια, διασχίζει το νότιο τμήμα του νησιού, με άμεση πρόσβαση στις παραλίες Μικρός και Μεγάλος Ρούκουνας, Καταλυμάτσα, Μέγας Ποταμός, Άγιοι Ανάργυροι και Πρασιές. Αρκετά τμήματα του μονοπατιού είναι λιθόστρωτα. Το Μοναστήρι είναι ο σημαντικότερος προορισμός και κατάληξη της διαδρομής. Το μονοπάτι στο τμήμα από Χώρα μέχρι Ρούκουνα διακόπτεται σε αρκετά σημεία από τον αυτοκινητόδρομο και άλλες παρεμβάσεις, αλλά γενικά βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Η πορεία είναι ομαλή, διασχίζοντας περιοχές χωρίς άξιες λόγου εδαφικές κλίσεις. Η διαδρομή λειτουργεί αμφίδρομα: Μονή Ζωοδόχου Πηγής – Μέγας Ποταμός – Ρούκουνας – Χώρα.
Διάρκεια διαδρομής: 2 ώρες 15΄- 2 ώρες 30΄.

Καστέλλι, Ανάφη

β. Καστέλλι – Ιερά Οδός [Άγιος Μάμας – Μονή Ζωοδόχου Πηγής].
Η διαδρομή ξεκινά από το σημείο σήμανσης προς Καστέλλι, πάνω στον αυτοκινητόδρομο Χώρας – Μοναστηριού. Το μονοπάτι που διασχίζει τον αρχαιολογικό χώρο είναι σε πολύ καλή κατάσταση και η διέλευση παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Με κατεύθυνση βόρεια, η διαδρομή προσεγγίζει εύκολα το ξωκκλήσι του Άη Μάμα, θέση αρχαίου ιερού όπου υπάρχουν και κατάλοιπα αρχαίων τάφων. Από εκεί, γίνεται χωρίς προβλήματα η διέλευση από την Ιερά Οδό – τον αρχαίο δρόμο επικοινωνίας του άστεως με τον επιφανή ναό του Απόλλωνα – όπου κατά διαστήματα συναντώνται λιθόστρωτα τμήματά της. Η πορεία κινείται πάνω στο βουνό Χαλέπα και πλησιάζοντας στον ισθμό όπου βρίσκεται το Μοναστήρι, ευρύτατο είναι το θαλάσσιο οπτικό πεδίο κι από τις δύο πλευρές της διαδρομής. Η διαδρομή λειτουργεί αμφίδρομα: Μ. Ζωοδόχου Πηγής – Άγ. Μάμας -Καστέλλι.
Διάρκεια διαδρομής: 1 ώρα 30΄.

γ. Άγιος Μάμας – Άγιος Δημήτριος – Άγιος Αντώνιος.
Από τον Άγιο Μάμα, με βορειοδυτική κατεύθυνση, η πορεία ακολουθεί χωματόδρομο που καταλήγει στη περιοχή του Αγίου Δημητρίου, με συστάδα παραδοσιακών κατοικιών. Από εκεί, το μονοπάτι, καλά συντηρημένο και με κατηφορική κλίση, διασχίζει περιοχή με ευρύ οπτικό πεδίο βόρεια προς το πέλαγος, συναντώντας σειρά από κατοικιές και κατάλοιπα αρχαίων κτισμάτων. Η άφιξη στο Καστράκι, κρημνώδη τοποθεσία με το μονύδριο του Αγίου Αντωνίου, επιφυλάσσει στον οδοιπόρο μοναδική εμπειρία. Για να επισκεφθεί κανείς τον ίδιο το ναό – με την ιδιότυπη αρχιτεκτονική και τις βυζαντινές τοιχογραφίες του 14ου αιώνα – θα πρέπει να έχει γίνει προσυνεννόηση με τον επιστάτη του.
Διάρκεια διαδρομής: 1 ώρα 15΄.

Κάλαμος Ανάφη

δ. Μονή Ζωοδόχου Πηγής – Κάλαμος (παλαιά Μονή Καλαμιώτισσας).
Η διαδρομή παρουσιάζει ορειβατικά χαρακτηριστικά. Ξεκινά από το Μοναστήρι, περνώντας πάνω από τον ανοιχτό στο βοριά όρμο Χάλαρα. Ανηφορικό, σε πολλά σημεία με ιδιαίτερα απότομες κλίσεις, το μονοπάτι αναρριχάται σε απότομα και συχνά επικίνδυνα σημεία, τα οποία όμως προφυλάσσονται με κιγκλιδώματα. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται όταν φυσά ισχυρός άνεμος. Η θέα προς κάθε κατεύθυνση, τόσο κατά τη διάρκεια της ανάβασης όσο και στο σημείο κατάληξής της (παλαιά Μονή Καλαμιώτισσας), αποζημιώνει τον περιηγητή. Η είσοδος στο ναό της Παναγίας δεν είναι δυνατή χωρίς προσυνεννόηση.
Διάρκεια διαδρομής: 1 ώρα 15΄- 1 ώρα 30΄.

Ανάφη

ε. Χώρα – Σταυρός – Ραχίδι – Λάκκους.
Ξεκινώντας από το κέντρο του χωριού, η διαδρομή ακολουθεί κατεύθυνση βόρεια προς την καρδιά της αναφιώτικης ενδοχώρας. Το μονοπάτι είναι ανηφορικό και καλά διατηρημένο, μέχρι το βυζαντινό ξωκκλήσι του Σταυρού, βασικό σταθμό της διαδρομής. Από εκεί και για 500 περίπου μέτρα, η πορεία ακολουθεί αγροτικό δρόμο και φτάνει στη θέση Ραχίδι, περνώντας δυτικά από τον ορεινό όγκο της Βίγλας. Το τοπίο χαρακτηρίζεται από τη παρουσία πλήθους από αγροτικές κατοικιές. Στη συνέχεια, η διαδρομή συνεχίζεται ξανά σε μονοπάτι, που καταλήγει με κατηφορική κλίση στην άλλοτε σφύζουσα από ζωή αγροτική περιφέρεια Λάκκους. Η διαδρομή λειτουργεί αμφίδρομα: Λάκκους – Ραχίδι – Σταυρός – Χώρα.
Διάρκεια διαδρομής: 1 ώρα 30΄- 1 ώρα 45΄.